شکل گیری و نقش سازمانهای مردم نهاد در محیط زیست و رابطه این سازمان با دولت
به دانلودفا خوش آمديد. لطفا براي استفاده از تمامي امکانات سايت ثبت نام کنيد
شکل گیری و نقش سازمانهای مردم نهاد در محیط زیست و رابطه این سازمان با دولت شکل گیری و نقش سازمانهای مردم نهاد در محیط زیست و رابطه این سازمان با دولت شکل گیری و نقش سازمانهای مردم نهاد در محیط زیست و رابطه این سازمان با دولت

شکل گیری و نقش سازمانهای مردم نهاد در محیط زیست و رابطه این سازمان با دولت

نويسنده: فاطمه | تاريخ ارسال: شنبه 11 دی 1395

| موضوع: پایان نامه و پروژه های دانشجویی،، | بازديد: 66 بار | تعداد نظر:


دسته: محیط زیست 
بازدید: 2 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 247 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 115 

دانلود پایان نامه شکل گیری و نقش سازمانهای مردم نهاد در محیط زیست و رابطه این سازمان با دولت

 

قیمت فایل فقط 65,000 تومان

خرید

دانلود پایان نامه رشته محیط زیست

شکل گیری و نقش سازمانهای مردم نهاد در محیط زیست و رابطه این سازمان با دولت

 
 
مقدمه:
سازمان های غیردولتی زیست محیطی ایران در دو دهه ی اخیر، فعالانه در جهت حمایت و ارتقاء بخشیدن به هنجارهای زیست محیطی، در تلاشند. عشق آنان به طبیعت ومحیط زیست، آن ها رابه سوی اهداف بلندشان هدایت می‌نماید. آنان نه به خاطرمادیات و منافع شخصی و یا موقعیت اجتماعی، بلکه فقط بخاطر حفظ محیط زیست و جلوگیری از نابودی آن تلاش می‌کنند. هرچند تلاش آن ها دربعضی موارد، گاهاً ضعیف و یا کم اثر بوده است. اما در نوع خود کم نظیر می‌باشد.  زیرا در تمامی دنیا و از جمله کشورمان تنها چیزی که مورد توجه مردم نیست و آن را جاودانه و ابدی می‌دانند. آب، خاک، درخت، جنگل، هوا و غیره است.
 
 مردم هنوز به خطرات جدی که در کمین محیط زیست کشورمان می‌باشد، پی نبرده‌اند و به نقشی که می‌توانند در حمایت ازمحیط زیست ایفاء نمایند، آگاه نیستند. سازمان های غیردولتی زیست محیطی نقش بزرگی، در جهت آموزش، اطلاع رسانی، جلب مشارکت مردم وتوسعه روستایی دارند . آن ها با تشکیل شبکه‌های زیست محیطی می توانند، حرف خود را به مسئولین دولتی و ارگان های تصمیم‌گیری بهتر منعکس نمایند. لیکن در زمینه ی شکل گیری واجرای قوانین ومقرات هنوز در ابتدای راه هستند. همچنین در تلاشند در صحنه ی بین‌المللی برای حفظ وحمایت ازمحیط زیست ایران گام بردارند. اگر چه در عرصه بین‌المللی هنوز بسیار ضعیف و ناتوانند. اما تلاش آن ها در پیشبرد هدفشان قابل تحسین است. نقش موجودی که این سازمان ها در ایران ایفاء می‌نمایند. در قالب ابعاد مختلف قابل بررسی است. برای پی‌بردن به نقش موجود این سازمان ها به بررسی مبانی وحقوق حاکم برشکل‌گیری و ثبت آن ها و همچنین به شناخت رابطه ی آن ها با دولت نیازمندیم. هدفمان در این قسمت، پس از شناسایی مبانی وحقوق حاکم بر تشکیل و ثبت آن ها، شناخت نقشهایی است که آن ها در حال حاضر در جهت اهداف زیست محیطی خود ایفاء می‌نمایند. و برای درک بهتر مطلب، به ارتباط آن ها با دولت نیز در فصل جداگانه خواهیم پرداخت .
 
 از طریق تشكل ها و سازمان های مردم نهاد، مشاركت در جامعه نهادینه می ‌شود. نبود قوانینی كه تشكل های مردمی را جایگاه حقوقی بخشد، در عمل حقوق فردی افراد جامعه را محدود می سازد. پذیرش مشاركت های مردمی، نیازمند قانونمند كردن آن است. بر همین اساس اخذ مجوز تاسیس، ثبت، چگونگی فعالیت، تامین نیازهای مالی از داخل و خارج، امتیازات مالیاتی و سایر امور سازمان های غیر دولتی باید در چهارچوب قوانین مشخص و صریح انجام شود. تا زمانی که خلاء قانونی در این خصوص وجود داشته باشد. نمی‌توان به رشد و گسترش این قبیل تشکل ها خوشبین بود. قانون باید این مطلب را به رسمیت بشناسد که افراد، فارغ از دخالت دولت بتوانند به منظور اتخاذ اقدام جمعی، حول محور منافع مشترک،  برداشت های همگونی که در باب مصلحت عامه دارند را با یکدیگر پیوند نمایند.
 
 
 
کلمات کلیدی:

سازمانهای مردم نهاد

رابطه سازمانهای مردم نهاد و دولت

روند شکل گیری سازمانهای مردم نهاد

سازمانهای غیردولتی زیست محیطی ایران





دوستاني که مايل هستند مقاله خود را به فروش بگذارند با مديريت در تماس باشند.
اعضاي محترم سايت اگر مايل باشند ميتوانند مقاله هاي خود را با ديگر اعضا و کاربران به اشتراک بگذارند. در صورت تمايل مقاله خود را براي ما ارسال کنيد تا با نام خودتان در سايت منتشر شود.
از عزيزاني که مايل به نويسندگي و فعاليت در اين سايت ميباشند دعوت به عمل مي آيد. لطفا براي اين منظور با مديريت تماس بگيريد.
از کاربران و اعضاي محترم سايت خواشمندم ما را حمايت کنند تا بتوانيم قدرتمندتر از هميشه به فعاليت خود ادامه دهيم.
  • بازديد امروز : 40
  • بارديد ديروز : 0
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل ديروز : 0
  • بازديد کلي : 46690
  • تعداد اعضا : 10
  • افراد آنلاين : 1
  • اعضاي آنلاين : 0
  • امارگیر حرفه ای سایت

    
    وبلاگ نویسی | روانشناسی
    آموزش زبان | مسکن قزوین
    زبان انگلیسی | کوله پشتی

    امارگیر حرفه ای وبلاگ و سایت